Profesör Fikret Hakan'dan Oyunculuk 101...

YAZI

Sorun Söyleyelim

 

Bu eski TRT kaydında da gördüğünüz gibi, bir zamanlar devlet televizyonumuz Marslıların kontrolündeymiş. Belki de dünyanın en yavaş ve robotik anket işleminin sonunda (arada ödüllü soruya beklenenden fazla yanıt geldiği için sunucunun devrelerinin tamamen yanmasına da şahit oluyoruz) koltuklardan birine Haldun Dormen ışınlanıyor ve Hülya Avşar’a sorular soruyor. Kariyerinin başında, elleri kınalı bir Hülya Avşar da, Fikret Hakan’dan aldığı tokatlı oyunculuk dersini anlatıyor. Haldun Dormen de Avrupa’dan onaylı, oyunculukta tokatla ağlatarak en gerçek hisse yaklaşma tekniğini içeren bu hoş anıyı “…Yani istedikleri oyunu elde etmiş oldular sonunda” diyerek taçlandırıyor. Öyle de diyebiliriz sayın Dormen, öyle de diyebiliriz.

 

Röportajda bahsedilen 1983 yapımı Haram filminin görselinde Fikret Hakan’ın Kabasakal rolünde güçlü oyunculuk anlayışını Salih Güney’le de paylaştığını görüyoruz.

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Gerassi’nin 1976 Tarihli Beauvoir Röportajı: 25. Yılında “İkinci Cins”
İshak Paşa, Yırca, Zeugma: Faşizmin Gündelik Estetiği
Yedi Cüceler

Pin It on Pinterest