Nawel Ben Kraiem, Hiba Tawaji, Emel Mathlouthi ve daha kimler kimler...

SANAT

Ortadoğu’da Kadın Sesleri – 4

Birincisi, ikincisi, üçüncüsü olur da Ortadoğu’da kadın sesleri listesinin dördüncüsü gelmez mi?

 

 

1.Najat Al Saghira – ANA BACHEA EL BAHR – نجاة الصغيرة انا بعشق البحر
2.Hiba Tawaji – Min Elli Byekhtar / هبة طوجي – مين اللي بيختا
3.Rima Khcheich – “Haflit Taraf” ريما خشيش – “حفلة ترف” ٠
4.Marjan Farsad – Setareye Soheil
5.Tara Tiba-My King My Moon-تارا تیبا-شاه من ماه من
6.Karima Nayt – Mèli
7.Emel Mathlouthi – Ma Lkit Official Video
8.Nawel Ben Kraiem – I Am Not Lost
9.Nawel ben Kraiem – Ya Tunis – نوال بن كريم – يا تونس
10.Karima Nayt – Homma / كريمة نايت – هُمّا

 
 

Görsel: 1001 Gece Masalları’nın 1907’deki İngilizce baskısı için Edmund Dulac tarafından yapılmış bir illüstrasyon.

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

KÜLTÜR

YDans Sahnesi ve Kadınlar
Dans Sahnesi ve Kadınlar

Dans çalışmaları, toplumsal cinsiyet, sahneleme ve dramaturji temalı çalışmalar yürüten Berna Kurt’la dans sahnesine toplumsal cinsiyetle bakmayı konuştuk.

SANAT

YNejla Melike Atalay ile Besteci Kadınların Türkiye Cumhuriyeti Öncesi ve Sonrası Yaratım Koşulları
Nejla Melike Atalay ile Besteci Kadınların Türkiye Cumhuriyeti Öncesi ve Sonrası Yaratım Koşulları

Osmanlı İmparatorluğu'ndan Türkiye Cumhuriyetine müzik tarihinde 3 bestekar kadın: Leyla Saz Hanımefendi, Yüksel Koptagel ve Nazife Aral Güran.

KÜLTÜR

YHalk Dansları Tarihi Yazımında Kadınlar Nerede?
Halk Dansları Tarihi Yazımında Kadınlar Nerede?

Sevi Bayraktar’la 1920’lerdeki Darûlelhan derlemelerinden bu yana Türkiye’de halk dansları literatüründe kadınların yerini konuştuk.

SANAT

YBir Dostluğun Fotoğraf ve Şarkı Albümü: Besteci Koharig Ğazarosyan ve Yazar Hayganuş Mark 
Bir Dostluğun Fotoğraf ve Şarkı Albümü: Besteci Koharig Ğazarosyan ve Yazar Hayganuş Mark 

Feminist tarihçilik, soruları bastırmadan, cevapları susturmadan, Ermeni kadınların Türkiye’de müzikal hayatta ve onun anlatısında var olma koşullarını veya yokluklarının nedenlerini anlayarak, daha bütünlüklü, ilişkisel ve eleştirel bir geçmiş anlayışı oluşturmayı gerektiriyor. 

Bir de bunlar var

Anna Karenina’ya Neden Bir Levin Lazımdı
Sevdiğim Kitap Kapakları Gibi
Cuma Şarkıları 37 – Bahar

Pin It on Pinterest