Tam otuz dakikada evden çıkmalık şarkı listesi

SANAT

Giyinirken Dinlemek İçin Şarkı Listesi (Aman Yaman Bahanesi Özel Miks)

Pazartesi sabahınıza takat ve neşe insin. Tam otuz dakikada evden çıkmalık şarkı listesi yaptım, aradaki çorap arama faslını bile hesaba katıp içine enerji verici şeyler koydum:

 

Şarkı listesi efsane belgesel Paris is Burning‘den bir ses kaydıyla açılıyor. Doksanların başında New York’taki LGBTQ çevresini, düzenledikleri kostüm balolarını ve Vogue kavramının icadını konu alan, izlenince bir daha akıldan çıkmayan bu inanılmaz belgeselin bir sahnesinde Dorian Corey giyinip sahne makyajını yaparken şöyle diyor:

 

“Her zaman büyük bir yıldız olacağımı umdum. Yaşlandıkça biraz daha aşağısını hedeflemeye başlıyorsun. Sonra bakıyorum, gene de bir iz bırakabilirim ardımda. Herkes dünyada bir iz, bir imza bırakmak ister. Ama sonradan düşünüyorsun ki, eğer hayatta kalmayı başarırsan ve bir kaç insan da ismini hatırlıyorsa iz bırakmışsın zaten. Bütün dünyayı dize getirmene gerek yok. Bence tadını çıkarmak daha güzel. Borçlarını öde ve tadını çıkar. Bir ok attıysan ve çok yükseklere de gittiyse, aferin sana.”

 

Belgeselin bu sahnesini şurada bulabilirsiniz, tamamını ise burada. (Malesef Türkçe altyazısı yok ama Vogue’lamanın dili evrensel, o sahneler kaçmaz)

 

İyi giyinmeler, güne ve hayata hazırlanmalar. Oklar en yükseğe!

 

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Güçlü Mikseri Kim Sevmez!
Hain Düşman, Bombe
Yapmayabilmek, yazmayabilmek yahut Bartleby

Pin It on Pinterest