...Yazarınız "Work it Girl" demeye çalışıyor. (Beyonce'nin 2013 Superbowl yarızaman şovundan olaylı anlar)

KÜLTÜR

Çalıştır Kızım

Amerikalıların Superbowl dedikleri bir pazar günü ritüeli var biliyorsunuz, top oynayanlar sezonun son topunu oynuyorlar, izleyenler de kusana kadar, dikişleri zorlayana kadar yemek yiyorlar. Bu hadiseden bir gün önce market raflarında bir dünyanın sonu tenhalığı, kasiyerlerde belli bir “ALLAH’IM CANIMI BUGÜN AL TŞK” aurası ve pizza reklamlarında alışılmadık bir acelecilik oluyor. Ama en önemlisi bu spor etkinliğinin yarısında, ünlü bir sanatçı çıkıp onbeş dakikalığına ortalığı birbirine katıyor. 2013’ün Superbowl’u iki gün önce oldu, çalkalayıcısı da Beyonce’ydi:

 

…Feminist mesajlarının altı biraz boş moş ama, Beyonce’nin bu sahnedeki planlı kuduran kedi haline kayıtsız kalmam da gerçekten mümkün değil. Bir de o ekranın önünde seksi bir hücre gibi de çoğalmıyor mu! Daha önce de yazmıştım bir kere, Beyonce’yi ne zaman böyle görsem (her pazar, kilisede) istisnasız her seferinde kendim de böyle dans edebilecekmişim gibi geliyor, tamamen yalan ve bedensel bir zafer duygusuyla çalkalanıyor içim. O hareketleri öyle doğal ve içinden yıldırım geçiyormuş gibi yapıyor ki, tamam diyorum, tam aynısı olmasa bile o havayı ben de yakalarım. Bir iki kere denedim omzum çıkacaktı az daha, ama Beyonce savaşında yenilmek gerçek bir onur tabii. Kıvanç duyarım. Strüktürlü çöp poşeti kostümüne kurban.

 

Bir de aşağıya geçen senenin Madonna şovunu bırakıp kaçıyorum. Kaçıyorum ama Madonna’nın kübik Mısır tanrıçası kostümünün Givenchy olduğunu söyleyerek kaçıyorum. O başta taktığı Evrenin Çatallı Hükümdarı başlığının bir kopyasını internette ne kadar aradığımı da söylemeyeyim diye kaçıyorum. (Kaçıyorum, bütün başlıklar yüreğimde / Kaçıyorum, bulabilsem olurdu üzerimde)

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Pipisiz Aile
Ürkünç MüskülerlikleRrr
Bataklıkta Bir Gül

Pin It on Pinterest