Mümkünatı yok tabi de, Banu Alkan'ı diyelim ki ilk defa bu filmde seyrediyorsunuz. Başka da bir Banu Alkan filmini izlemenize lüzüm kalmadı diyebiliriz rahatlıkla.

KÜLTÜR

Bataklıkta Bir Gül

Bataklıkta Bir Gül Banu Alkan’ın 1983’te çektiği bir film. Künyesine şurdan bakabilirsiniz. Bu web sitesi filmin etiketlerini “anne, evlilik, fahişe, fuhuş, genelev” olarak belirlemiş. Bu kaba saba adlandırmalardan çok daha fazlası var oysa filmde. (Üstelik genelev yok!)

 

Mümkünatı yok tabi de, Banu Alkan’ı diyelim ki ilk defa bu filmde seyrediyorsunuz. Başka da bir Banu Alkan filmini izlemenize lüzüm kalmadı diyebiliriz rahatlıkla. Hatta sansür ağlarından kurtulmanın yolunun iffet, şeref, aile ve hatta “anne, evlilik, fahişe, fuhuş, genelev” yollarından geçtiği 1980’ler Türk sinemasında üretilmiş yığınla filmi de izlemenize gerek kalmadı.Yalnız bunu yine de farklı kılan birşeyler var.

 

Film, başdöndürücü bir hızla, konudan konuya durmadan koşturuyor. 90 dakika, ağımız açık, kapatmaya imkân yok. Filmi değil, hızını seyrediyoruz aslında. Seyrettiklerimizden aklımızda kalanları bir çuvala dolduralım mesela (neden bilmiyorum). Çuvalı fezaya fırlatalım yüz elli sene sonra bulunmak üzere. Bakınız içinden neler çıkacak çuvalın (bu yazıyı da koyalım hatta içine):

 

Anne, üvey baba, iki tecavüz, bir milyoner oğlu, tüberküloz, 1974 Kıbrıs Harekâtı, kapıcının oğlu, Yıldız Manken Ajansı, gayrimeşu çocuk, bıçaklama, kurşunlanma, zoraki evlilik, mahkeme, striptiz, turne, hırsızlık, hapis, namus, ekmek parası, gurur, oturak alemi, tokat sahnesi, polis baskını, ihale, mafya, mektup, cinayet. intikam, uyuşturucu ticareti, bessame muço ve sebze hali.

 

Aslında film, bütün bu toz duman içinde durmaksızın bir temayı işliyor. Banu Alkan’ın oynadığı Selma karakterinin kötü yola düşmemek için sarf ettiği sürekli gayret ve nihayetinde teslimiyet. İşte tam da o teslimiyet anında, yani kötü yola düşmeden çok az önce Yıldız Manken Ajansı’nın temsilcisiyle Selma arasında şu konuşma geçiyor. Bu yazının derdi de bu konuşmayı aktarmaktı.

 

Temsilci: Aramıza katıldığın için çok sevindim. Yalnız iyi düşündün mü?

 

Selma: Merak etmeyin. Ben herşeyimi o otel odasında yitirdim. Artık ne bir şey düşünüyor, ne bir şey hissediyor, ne de bir şeyden utanıyorum.

 

Temsilci: Çalışmaya başlayabilirsin!

 

Ne seyretmeli diye düşündüğünüz bir vakit, bunu seyredin. Bütün film boyunca Selma karakterinin karşısına olur olmaz yerde çıkarak “vaktiyle ben de size yardım etmek istemiştim” deyip duran bir kadın var. Bütün bu anlattıklarım ilginizi çekmediyse, o mutlaka çeker.

 

 

Yazının görüntüsü şuradan.

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

TARİH

YKarpuz Kabuğundan Taç
Karpuz Kabuğundan Taç

Maraton yüzen ilk kadın sporcu Canan Ateş, 1979'da katıldığı bir TRT programında yüzücülük kariyerini anlatıyor.

ECİNNİLİK

YAnnesi Amelya Hanım’ı Oynarken Adile Naşit
Annesi Amelya Hanım’ı Oynarken Adile Naşit

Annesi Amelya Hanım rolünde Adile Naşit kendi çocukluğuna bakıyor.

SANAT

YSöyleşi: Şövket Elekberova, Pıçıldaşın Lepeler
Söyleşi: Şövket Elekberova, Pıçıldaşın Lepeler

Sovyet Azerbaycanı'nın efsanevi ismi Şövket Elekberova'nın bu şarkısı neler anlatıyor?

ECİNNİLİK

YSanal Ev İşleri Sergisi: Sonsuz Patates
Sanal Ev İşleri Sergisi: Sonsuz Patates

Ne yapalım, nasıl yapalım da görünür hale getirelim ev işlerine gömdüğümüz zamanı? 

Bir de bunlar var

Beyler, Müjde: Erkeklik Ölmeyecek
Nerdesin Aşkım? Partideyim Aşkım!
Elfriede Jelinek’in 2004 Nobel Edebiyat Ödülü Konuşması: “İnsana Ne Kalır?”

Pin It on Pinterest