...Filmde bir matadorla İspanyol asilzadesinin fişekli aşk meyvesini oynayan Asia Argento tam manasıyla muhteşemdi.

ECİNNİLİK

Asia Argento

 

Geçen hafta Filmmor kapsamında Catherine Breillat’nın Metres filmini huşu içinde izledik. Büyük heyecan yarattı. Filmde bir matadorla İspanyol asilzadesinin fişekli aşk meyvesini oynayan Asia Argento tam manasıyla muhteşemdi, filmin beşinci dakikasında uzandığı divandan kalp kırıklığı, nefret ve vakarla koyduğu posta itibarıyle kendi arzu tramvayını kendi inşa etmeye başladı. Filmi ayrı, beklenmedik ve çeşitli Fransız oryantalist tablolardan toplanmış kostümlerini ayrı, sevgilisini oynayan mütereddit çapkın Fu’ad Aït Aattou’yu ayrı tavsiye ederim. (Arkadan usulca araba reklamı sesi giriyor: “Yaşanmaya değer anlar için…”)

 

Son olarak, filmin galasından unutulmaz bir kare:

 

asiason

Bu gala daşlı gala: Elmacık Kemiğinde Yeni Ufuklar (Fuat, Fuatçım… başarılarının devamını dilerim)

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI

SANAT

YBu Resim Gitmeli Mi?
Bu Resim Gitmeli Mi?

Sanatçı Hannah Black'in siyah bir çocuk cesedini tasvir eden sanat eserinin var oluşunu ve sergilenmesini eleştirdiği açık mektubundan hareketle: "onurlandırmak" ve "lafı ağzına tıkmak" arasındaki ince çizgi nerede durur?

KÜLTÜR

YMary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar
Mary Beard: Gücün İçinde, Üzerinde, Peşinde Kadınlar

Cambridge Üniversitesi Klasikler Profesörü Mary Beard'ın konuşması: Kadınlar Antik Yunan'dan bugüne güçle nasıl ilişkilendi?

SANAT

YÖlüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann
Ölüm Kadar Ciddi, Küfürlü bir Şaka: Renate Bertlmann

Renate Bertlmann, 1970’lerde bir çok çağdaşı gibi 1968’in devrimci atmosferi ve ikinci dalga feminizmin gücüyle kadın bedenini bir kutlama ve devrim aracı olarak yeniden kurgulayan eserler üretmiş.

SANAT

YGüncel Kızlar (1977)
Güncel Kızlar (1977)

Vintage sarısı, yalnızca çözülmüş meselelere, başarıyla alınmış haklara mı değer?

Bir de bunlar var

Fetüsün Cinsiyetini Öğrenmek İçin Orman Yakmak
Turneye Çıkmak
Felsefe Dünyası Şaşkın: AKP’li Çelik’ten Hegel, Marx ve Gramsci Yorumları

Pin It on Pinterest