Öykülerinde yarattığı, birçokları tarafından fazla tuhaf ve grotesk bulunan dünyasının, etrafındaki tüm yazarlardan ne kadar farklı olduğunu ve ismini, onunla aynı dönemde ve coğrafyada yaşamış yazarlarınkiyle yan yana getirmenin neredeyse imkânsız olduğunu fark ettim.
Hayal kurmak eylemini hayal edemeyeceğimiz bir şeyi hayal etmek diye mi anlıyoruz acaba? Peki sizce hayal kurmak nedir?
Dengbêj bir kadın olarak kendini toplumsal cinsiyet normlarından kurtarabilmiş olmak çok büyük bir ilerleme. Bu gelenek, üstüne en çok titrenen, korunmasına en çok gayret gösterilen formlardan biri çünkü içinde Kürt dilinin zenginliğini, tarihini taşıyor.
We spoke with Meral Danış Beştaş, member of Parliament from the Peoples’ Democratic Party (HDP), one of the lawyers in the Opuz Case, in which the European Court of Human Rights (ECHR) held a state accountable for discrimination caused by gender-based domestic violence for the first time. Beştaş explains how the Opuz Case was foundational for the Istanbul Convention.
We interviewed Prof. Dr. Nilgün Toker on the connections between the recent restrictive regulation on social media, the status change of Hagia Sophia from museum to mosque, and the current discussions to rescind from the Istanbul Convention.
Nafaka, erken yaşta evlilik ya da şimdi sözünü ettiğimiz İstanbul Sözleşmesi’nin kaldırılması konusunda AKP tabanı iktidarla aynı şeyi söylemiyor.
Gözaltına alırsanız da sözümüzü çevik otosunda söyleriz!
Thanks to the Istanbul Convention, in the event of a partner violation or persistent pursuit against LGBTQ+ individuals, we can get results when we apply for restraining or protection orders.
AİHM’in, tarihinde ilk defa ev içi şiddete uğrayan tarafın kadın olması sebebiyle ayrımcılığa uğradığı gerekçesiyle bir devleti mahkûm ettiği ‘Nahide Opuz davası’nı ve İstanbul Sözleşmesi’ne giden bu süreci, davada Nahide Akgün Opuz’un avukatı olan HDP Siirt Milletvekili Meral Danış Beştaş ile konuştuk.
İstanbul Sözleşmesi’nden çekilmek istenmesinin sosyal medyanın kısıtılanması yasası ve Ayasofya’nın ibadete açılmasıyla ne tür bir bağı var? İçinden geçtiğimiz siyasi süreci nasıl okumalıyız?