İzmir yangınıyla sona eren bu kozmopolit geçmişten geriye sadece kartpostallar ve resimler kaldı.
Bedia karakteri, 1963′te yönetmenliğini Zafer Davutoğlu’nun yaptığı Barut Fıçısı filminde Bedia Muvahhit tarafından canlandırılmıştır.
Transları ve kadınları birbirine yaklaştıran, toplumsal cinsiyet deneyimlerini ortaklaştıran gerçek, kolayca öldürülebiliyor olmamız, daha doğrusu, öldürülebiliyor kılınmamız. Güven duygusu ve adalet için ölüme karşı birbirimize tutunmamız gerekiyor.
Elli liralık banknotların arkasında yer alan bir imge olarak Fatma Aliye figürü zamanımızın (sözel) ekonomisinde tedavüle girmiş bulunmakta. Ancak Fatma Aliye’nin modern Osmanlı edebiyat alanına dahil oluşu çok daha meşakkatli.
‘Bana inanmayan, beni aşağılayan mahkemenize gelmeyeceğim’
İstanbul’daki vahşi kentsel dönüşüm üzerinden çarpık ulusal politikaların ve muktedir olanın yereldeki tezahürleri, sermaye ağları, yeni orta sınıf, güvencesiz iş koşulları ve yerinden edilenler anlatılıyor.
13. Filmmor Kadın Filmleri Festivali’nin bu yılki teması: Kadınların Sineması, Kadınların Direnişi, Direnişin Sineması.
Cami ve türbeleri dahi yıkmaktan geri durmayan IŞİD zihniyetinin bilmediği veya yok saymak istediği İslam’ın çok erken dönemlerine kadar uzanan bir sanat ve mimari geçmişi var.
Porno üzerine çokça yazılıp çizildi ama pek de gündelik deneyimlerimizi, özellikle partnerlerimizin porno alışkanlıklarının bizi nasıl etkilediğini konuşmuyoruz.
Çay yapma metaforuyla. Tane tane.