Tecavüz temsili tartışmasında “Fatmagül’ün Suçu Ne?” dizisi ve arkasından piyasaya sürülen Fatmagül Seks Bebeği, Fatmagül Donu gibi ürünler sayesinde bu konuda inebileceğimiz karanlık dehlizleri hep beraber gördük. Tecavüz üzerine yapılabilecek “şaka”lara, parodilere, doğaçlama komedi skeçlerine hep beraber doyduk. Dahası tecavüzü atılan gollere, sevgilimizle ve patronumuzla olan ilişkimize benzettik, gül Allah güldük, gözümüzden yaşlar geldi. Gerçekten eşi az rastlanır türden eğlenceli günlerdi, hepimiz uzaktan, yakından tanıdığımız insanların tecavüz bir “televizyon gündemi” haline geldiğinde yapabilecekleri yorumları görüp dehşete düştük, hayalci olanlarımız uzak adalardan arazi baktı. Ama o günler geçti. …Yoksa geçti mi?
Her gün gazetede tecavüz haberi okurken yanına ekleştirilmiş, anlam vermesi zor, seksüalize bir kadın fotoğrafı görüyoruz. Çoğu zaman haber görselinin ne kadar garip olduğunu filan farketmiyoruz, alışmışız. Gazetelerin tık savaşları, galerisiydi, “Rüzgarda eteği öyle bir uçtu ki…” fotosetleri sayesinde, pornografik, erotik içerik ve haber mükemmelen birbirine girdi. Artık mümkünatı yok ayıramayız, neyin ne olduğuna karar veremeyiz. Tecavüz haberleri aklını yitirmiş bir erkek temsiliyle değil, bacağı gündüz hayallerine müsait biçimde açılmış, çaresiz bir kadın temsiliyle veriliyor. Amaç tecavüz edeni değil, stok bir görselle tecavüze uğrayanı ifşa etmek. Eller onun elleri, zaten önemli olan da onun bacakları. Her gün tecavüzün yükünün aslında tamamen kimin sırtında olduğunun ve olması gerektiğinin dersini gazetelerden alıyoruz. Bu “tecavüz görselleri”ni arka arkaya görmeden de ne kadar korkunç olduğunu pek farketmiyoruz galiba, o yüzden minik bir tecavüz görseli galerisi.
Tıklayalım, tıklasınlar. Herkes tıklasın. Çok tık çok bacak, belki çok tık çok bacak ve biraz daha da fazla tecavüz, ama ne yapalım o kadar da olur artık.